Plakat - Dzień odważnych kobiet

Jeśli nie znasz pojęcia grafika użytkowa to nic nie szkodzi. Obcujesz z nią codziennie. Stykasz się z nią jadąc do pracy w reklamach, wchodząc do restauracji, barów i innych miejsc. Oglądasz ją również widząc nazwy ulic, informacje kierunkowe i inne. Grafika użytkowa może być również częścią identyfikacji wizualnej marki. Jednym z najlepszych przykładów takiej grafiki jest właśnie plakat.  Dlaczego? Jak go dobrze zrobić na przykładzie naszej realizacji „plakat na wydarzenie”, przeczytasz w dalszej części.

Plakat, jako nośnik wielu informacji

Plakat to coś, co zna każdy. Plakaty pamiętamy z witryn kinowych, sklepowych, były też w popularnych kiedyś pismach muzycznych. W latach 90-tych prezentowały głownie zachodni świat gwiazd, natomiast w PRL-u pełniły ważne funkcje informacyjne lub były przekaźnikiem ważnych idei – mniej lub bardziej słusznych. Dziś plakat przeżywa swój mały renesans. I dobrze, bo może posłużyć nam za świetny nośnik marketingowy dla naszych idei czy marki.

W latach PRL-u plakat miał specyficzny prosty styl. Dziś plakat wszedł do kanału grafiki użytkowej i jego funkcją jest komunikacja wydarzeń czy idei. Zmieniła się też jego forma, bo może być zarówno w wersji drukowanej lub on-line. Digitalowa wersja pozwala nam lepiej projektować i formatować plakat pod różne rodzaje mediów i kanałów, których dziś mamy pod dostatkiem. Fajne jest też to, że łatwiej jest wypracować grafikę, korzystać z fontów i szybciej projektować. Pozwoliło to również przyśpieszyć pracę projektowe i szybciej reagować na wydarzenia, które mają miejsce.

Dlatego polecamy tę formę, jako nośnik kluczowych informacji, które macie do przekazania w social media czy poprzez witryny sklepowe, waszych barów czy innych miejsce. Dobry plakat przyciągnie uwagę użytkownika i będzie nośnikiem waszej idei.

Jak stworzyć dobry plakat na wydarzenie?

Ostatnio mieliśmy okazję stworzyć plakat na wydarzenie dla kobiet, a konkretnie warsztaty kilku fajnych pań, które mają coś ciekawego do przekazania światu. Sprawa nie był prosta, bo ile osób tyle punktów widzenia.

Treści, które otrzymaliśmy do zamieszczenia na plakacie były tak obszerne, że ich zamieszczenie zrobiłoby z plakatu artykuł w gazecie. Co więc zrobić. Pamiętajcie w plakacie najważniejsza jest czystość i prosta zwięzła treść, która z jednej strony przyciągnie, a z drugiej zidentyfikuje wydarzenia tak, aby mózg oglądającego mógł w łatwy sposób powiązać fakty.

Dlatego też trzeba stworzyć jedno hasło z przekazem, które będzie tym głównym i które zajmie najwięcej miejsca. Jeśli nie mas umiejętności kondensowania treści, to zwróć się o pomoc do specjalisty. Druga sprawa to informacje dodatkowe takie jak miejsce spotkania czy możliwość zakupu biletu czy zapisy. Te elementy również powinny się znaleźć, ale są do dodatkiem, które trzeba umiejętnie rozplanować na przestrzeni. Pamiętać trzeba, że przestrzeń musi być zrozumiała, prosta i otwarta. Otwarta to znaczy taka, w której nie będzie nakładających się na siebie informacji czy obrazów. Ludzki mózg łatwiej kojarzy i odczytuje, kiedy pomiędzy elementami znajduje się przestrzeń. Co więcej łatwiej rozpoznaje znaki, które zna niż nowe zupełnie nieznane lub nowopowstałe znaki, które ciężko mu z czymś powiązać. Dlatego warto stosować własne elementy, ale nie powinny one być na tyle abstrakcyjne, aby nasz mózg nie mógł ich z niczym skojarzyć.

Ostatni element to kolorystyka i czcionki. Z założenia powinniśmy trzymać się takich kolorów i czcionek, które są w naszym logo. Choć nie zawsze. Czasami warto dodać niektóre elementy inną czcionką, aby złamać tekst czy wyróżnić pewne elementy. Z założenia polecamy jednak trzymać się w głównej narracji kolorów i czcionek z logo. A co gdy nie mamy logo? Tutaj osoba projektująca powinna wykazać się dbałością i estetyką dopierając kolory i czcionki do stylu wydarzenia. Jest to zdania trudne i na pewno dla doświadczonych projektantów.

A oto plakat, który powstał po wielu trudach jego stworzenia i wydobycia sensu prowadzonych warsztatów. Jeśli macie więcej pytań lub potrzeb to śmiało piszcie na [email protected]

 

SZCZEGÓŁY PROJEKTU

Data: 2019
Klient: Marta Warszwska, Grupa Trop
Usługa: Plakat

POZOSTAŁE PROJEKTY
0
0
color
https://sztukatworzeniamarki.pl/wp-content/themes/quercus/
https://sztukatworzeniamarki.pl/
#c1c1c1
style1
default
Loading posts...
/home/klient.dhosting.pl/piotrowskim/nowa.sztukatworzeniamarki.pl-iz9i/public_html/
#
on
none
loading
#
Sort Gallery
on
no
yes
off
on
off